zondag 19 oktober 2014

het ding dat je leven is

Doetjes,

hoe graag ik het ook niet toegeef. ik zit 24/7 op mijn telefoon. Mijn telefoon is het gene wat mij altijd bezig houdt. Voornamelijk als ik alleen ben of als ik nodig dingen moet doen. Juist dan stuurt niemand me iets en hou ik me alleen met hun bezig. Snapchat dat is mijn grootste valkuil. Ik hou ervan, omdat het net niet direct is. Snaps sturen en hopen op een reactie. snaps krijgen en niet reageren. geweldig. Whatsappen vind ik dan weer minder en Twitter is sinds kort weer mijn grote vriend. alles plaatsen wat je wilt plaatsen. Facebook is niet echt meer iets om dingen op de plaatsen, het is meer een zoek systeem en leuke filmpjes en korte kliekjes uit iemands leven.
ik hou van foto's maken en fotograferen. Selfies zijn leuk, maar ook andere dingen. Instagram is natuurlijk echt de foto-app. maar Room for thought vind ik eigenlijk zelf leuker. omdat het meer voor jezelf is. En een minder afhankelijke app.
Pinterest gaat om foto's en het verhaal achter de foto's. inspiratie opdoen. echt een geweldig idee.
maargoed ik was hier niet echt om over mijn favo apps te praten.

ik word er gek van hoe erg ik om mijn telefoon geef. Ik kijk er constant op. ook al wil ik dat niet. Ik weet nog dat ik 2 jaar geleden degene was met telefoonhaat. Ik had een nokia, wel iets meer dan een echte Nokia, maargoed t was niet veel. hoewel ik hem elke dag mee nam naar school was ik in het weekend en in de vakanties onbereikbaar. hij lag letterlijk ergens in mijn bed of ik was hem gewoon kwijt. dagen niet aangeraakt. Kan ik nog terug naar dat. ik hoop t. t is verschrikkelijk om je constant op dat ding te willen vestigen. Aandacht vragen en het niet krijgen. Dat is voornamelijk het pijnlijke aan dat ding.

Ik hou van het contact, als je het hebt. Maar het is echt nergens voor nodig. Ik zou me eigenlijk bijna geen leven kunnen voorstellen zonder een telefoon of computer. Een computer vind ik trouwens wel een must. Maar stel als je een leven zou hebben zonder telefoon. Dat komt gelijk met veel meer verassingen, echt afspreken of afzeggen gaat niet dus je gaat gewoon. toevallig mensen tegenkomen is veel leuker. Toevallig dingen gaan doen. Geweldig! nu ben ik toch iets te verslaafd aan mijn telefoon om hem weg te doen. infact, ik denk dat tijdens het typen van dit blog, ik minstens 5 x op mijn telefoon heb gekeken en ik misschien 2 berichten en 1 snap had. werd ik er blij van? NEE. waren de berichten leuk om te zien? niet eens.
wat doen we met zijn allen op die stomme telefoons.

ik hou van het sociale leven

x Josephine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten