vrijdag 24 oktober 2014

voldoening

lieverds,

Er zijn een aantal dingen die ik nog heel graag in mijn leven zou willen doen. 1 daarvan is reizen. Ver en lang... Niet van te voren weten wanneer je terug komt, lijkt me enig. Vliegen naar Suriname en wel zien waar je heen gaat. Vrienden maken over de wereld, leren van andere culturen. Leven in andere culturen, leren over jezelf over het leven en over wat een mens gelukkig maakt. Wanneer ik dit wil doen geen flauw idee. Ik heb de laatste tijd het idee dat studeren niet mijn ding is. Dat ik iets anders moet verzinnen om uit te komen waar ik wil gaan. Maar het is een risico. Een risico wat ik misschien wel niet durf te nemen.
Ik weet dat geld niet gelukkig maakt, maar het helpt. Ik wil een leuke goed betaalde baan en in deze tijden heb je daar nu eenmaal 10 x zo weinig kans op als je geen universiteit hebt gedaan. Maar misschien wil ik wel gewoon mijn eigen ding doen. Weg gaan. Een geheel nieuw leven starten. Echt nieuw. Afzonderen van alles en opnieuw beginnen.
Suriname lijkt me zo'n leuk land... Het is echt iets waar ik van droom en ik wil het het liefste deze zomer doen.. Maar daarvoor heb ik wel geld nodig.. Dus misschien moet ik maar weer eens gaan werken. Ik denk sowieso dat ik meer uit mijn leven haal als ik minder niets doe.. Hoe meer ik doe, hoe meer ik kan doen. Wat ik ook heel graag zou willen doen is yoga...

Het draait eigenlijk allemaal om mezelf vinden, weten wie ik ben. Zelfkennis krijgen en voldoening. Voldoening in mezelf die ik nu heel erg mis. De vraag achter alles: voor wie doe ik dit eigenlijk? die vaker niet bij mij uitkomt, dan wel.
Ik wil mezelf vinden. Weten waar ik voor sta en voor ga. Ik wil iets doen met mijn leven iets bereiken met mijn leven. ik moet nadenken.
jehoortsnelvanmij.

x Josephine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten