donderdag 23 oktober 2014

Leren vs Stappen

Mijn leerproblemen en stapproblemen komen tot een hoogtepunt.

ik ben zo iemand wat ze noemen totaal geen stres.. ik heb geen stres, nooit gehad. Ik wist dat ik vandaag mijn tentamen niet zou halen vandaag. Want ja als je niet leert. dat leerproces dat ik zo graag zou willen voltooien. zo graag goed leren of tenminste leren. Een goed gevoel hebben, het jezelf gunnen. ik kan het niet. En ja, dan is het makkelijk om te zeggen. 'Niemand vind het leuk om te leren, ga gewoon leren' maar het lukt niet. echt niet. ik wil het heel graag, ik wil het heel graag leuk hebben. maar dit gaat niet.

Ik heb wel leukere dingen te doen, Stappen bijvoorbeeld. zoveel mensen uit mijn group op de Uni, gaan nooit stappen. naja na het tentamen. want ja dan heb je tijd. Daarna is het voor hun weer 4 weken vollop. 24/7 studeren en ouders. Nee Nee. voor mij niet gezien.

oke ik moet zeggen. het is nu donderdagavond na mijn tentamen tien voor half 3 en ik ben thuis. Net thuis mag ik zeggen, maar goed haha. tien voor half 3 op een donderdag. Het moet niet gekker worden. Het is wel goed. denk ik.

Ik maak allemaal voornemens voor het komende vak, de komende periode. Die ik definitly ga halen. 1.) LEREN LEREN LEREN. vanaf het begin. misschien helpt het. Ik ga het drukker krijgen dan ooit. maargoed plannen is iets.
2.) Kom nou is in actie en ga echt sporten, niet erom heen draaien. Uit eten is niet echt een goede reden om sport af te zeggen. NEE.
3.) Eet minder... en gezonder... Ik eet veel, heel veel te veel.

Dit zijn van die standaart voornemens. of zo voelen ze aan. van die voornemens die iedereen maakt met nieuwjaar en dat tot 5 januari volhoudt. Ik hoop echt met heel mijn hard. Dat mijn Disipline zijn positie in mijn leven terug wil. Mijn dicipline die ooit heel goed was, heel goed. De tijd dat ik tien uur in de week hard trainde om sneller te zwemmen. Mijn leven draaide om eten, zwemmen, school en slapen. Die tijd. Dat ik dat wilde, dus dat deed.

dat is mijn verlangen.

x  Josephine.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten